Increase your event attendance with our event ticketing system | Povećajte prisustvo na događajima uz naš sistem za prodaju karata
Na tragu - Dom kulture, Prokuplje
28. novembar 2025. 19:00
Dom kulture „Radivoj Uvalić Bata“Art & Arte produkcija
+381603310312Nikola MILOJEVIĆ
NA TRAGU
Režija: Aleksandar LUKAČ
Scenografkinja: Ana KOLBJANOVA
Kostimografkinja: Jelena JANjATOVIĆ
Kompozitor: Nikola DRAGOVIĆ
Scenski pokret i borbe: Miodrag KRČMARIK
Dizajn svetla: Radomir STAMENKOVIĆ
IGRAJU
JOKIĆ (REDITELj) Miloš KRSTOVIĆ
JELENA (GLUMICA) Svetlana MILENKOVIĆ
MILIVOJE (SCENOGRAF) Predrag PAVLOVIĆ
UPRAVNIK.- Čedomir ŠTAJN
NADA (INSPICIJENTKINjA) - Biljana TALIĆ
BORIS (GLUMAC)- Avram CVETKOVIĆ
ZORAN (TEHNIČAR) - Zoran MILIĆ
MILAN (TEHNIČAR) - Milan STOLIĆ
Foto: Predrag Ilić - REX Images
Koprodukcija:
Kraljevačko pozorište i Knjaževsko-srpski teatar Kragujevac
REČ AUTORA TEKSTA
Ono što publika na kraju u pozorištu vidi je predstava, a ono što do nje dovodi, kroz šta se do nje prolazi, ko su ljudi koji iza nje stoje, ta ključaonica kroz koju se pojavljuje jedan uzavreli društveni, kulturološki, psihološki uzorak, zapravo je ambijent ove predstave, u kome se kroz pripremu Šekspirovog Hamleta, odvija klupko najdubljih frustracija, iščašenja u komunikaciji, u odnosima i što je najvažnije, muka jednog pročišćenog, predanog duha, o čiju glavu i dušu se sve to obija. Iza neshvaćenosti, bahatosti, podnošenja i vezanih ruku spram torture, krije se poziv ove predstave na promišljanja, i ako zajedno ostanemo na tragu onoga što bi ta promišljanja sobom donosila, onda ćemo, možda, iz pozorišne sale izaći za mrvicu osvešćeniji nego što smo bili kada smo u nju ulazili.
Nikola Milojević
REČ REDITELjA
Viljem Šekspir je kroz Hamletov govor glumcima ostavio u amanet svim budućim pozorišnim poslenicima večni imperativ da budu ogledalo sveta. Bukvalno shvaćeno, ispunjenje tog Šekspirovog zadatka tera gledaoce da spoznaju istinu i o sebi i o svetu u kome žive. U sjajnom tekstu Nikole Milojevića, taj imperativ, taj zadatak se posmatra iz perspektive učesnika u samom pozorišnom činu. Mi, dakle učesnici, smo takođe ljudi (ponekad za čudo naše publike) i stvaranje Hamletovog ogledala nas suočava sa sopstvenim slabostima, strastima, opsesijama i nadahnućima. Pošto umetnost nije ni nauka a ni propaganda, naše ogledalo ponajbolje nastaje iz procesa igre koja po definiciji nema zacrtano ishodište.
Znači, ne pretendujući da znamo istinu mi sa publikom delimo radost igre. A ako slučajno nabasamo i na istinu, bićemo zahvalni možda i više nego sama publika jer našoj egzistenciji daje barem neki smisao, jer se nismo zalud igrali.
Aleksandar Saša Lukač